Mobilny serwis Tesli

Podziel się tym artykułem!

Obiecałem, więc opiszę, jak działa mobilny serwis Tesli, czyli tzw. “Mobile Ranger”. O co w tym wszystkim chodzi, i dlaczego w ogóle taki serwis istnieje?

Otóż Tesla zdecydowała już jakiś czas temu, że jej samochody wcale nie potrzebują corocznego (czy jakiegokolwiek w ogóle) serwisu. Inaczej, niż inni producenci aut, ale o tym chcę napisać kiedy indziej. Brak serwisu nie ma przy tym wpływu na gwarancję, jest ona od wizyt w serwisie niezależna (co może dziwić). Jest to dla klienta przyjemny krok, bo po co wydawać pieniądze i blokować serwis? Poza tym wszelakie update’y są i tak przekazywane gratis internetowo, a samochód ma łączność 24h na dobę, więc po co tracić czas?

Nasza tesla Model S jest z roku 2015, ma więc jeszcze do 2023 roku gwarancję na baterię i silniki. Ale nic się nie zepsuło, dzisiejsza wizyta serwisu miała inny powód. Otóż na początku 2019 roku okazało się, że japoński producent poduszek powietrznych, Takata, wypuścił na rynek dziesiątki milionów (!) felernych urządzeń. Były one montowane w różnych autach, m.in. również w BMW czy Tesli właśnie (dalsze informacje np. tutaj: https://www.nhtsa.gov/equipment/takata-recall-spotlight).

Przeczytaj również:  Rozmiar baterii w modelach S i X

Nasza tesla również posiadała airbag nadający się do wymiany. Dlatego skontaktowałem się z serwisem i poprosiłem o wymianę poduszki.

Proces umawiania serwisu krok po kroku

Najłatwiej umówić się poprzez aplikację na telefonie. Wybieramy co trzeba zrobić, gdzie się znajdujemy (jaki serwis jest najbliżej), a później datę i godzinę. W moim przypadku jest tak, że w Stanie, w którym mieszkam, serwisu nie ma (Nowy Meksyk należy do tych kilku, które Tesli na sprzedaż i salony nie pozwalają, aby “chronić” dealerów), więc wybrałem najbliższy, w Denver, Colorado.

Po kilku dniach otrzymałem email, że moja naprawa kwalifikuje się do naprawy mobilnej, oraz poproszony, abym podał datę i godzinę, która najbardziej mi odpowiadała. Po kilku minutach otrzymałem potwierdzenie, w aplikacji również zmienił się termin.

Przeczytaj również:  Różnica między napędem dual drive a tylnym
Email od Tesli z propozycją wizyty mobilnego serwisu.

Dziś wreszcie przyjechał Pan od Tesli, a jako że ja byłem w pracy, przywitała go żona. Dlaczego fordem? Ponieważ naprawdę jesteśmy daleko od serwisu (kilkaset km w jedną stronę..) Mobilne serwisy Tesli, jak Pan opowiedział, teslami jeżdżą głównie w miastach. Auto to profesjonalnie wyposażony furgon, wymiana poduszki powietrznej zajęła niecałą godzinę. Poniżej kilka fotografii i film z wymiany. Oczywiście za zgodą Pana serwisanta.

Cały serwis wykonany szybko i przyjemnie. Lubimy Teslę bardzo!

Podziel się tym artykułem!

About the author

Michał Mirski

Jeżdżę teslami od 2016 roku, przejechałem w sumie ponad 200.000 km. Żaden inny samochód mnie tak nie fascynował. Wciąż mam uśmiech na twarzy, gdy wsiadam do auta:)

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *