Rozmiar baterii w modelach S i X

Podziel się tym artykułem!

Tesla, w modelach S i X stosowała (i wciąż stosuje) oznaczenia modelu odnoszące się do wielkości baterii, pojemność określając w kWh (czyli inaczej niż np. BMW, używające Ah, dzięki czemu postronnemu wydaje się, że bateria ma pojemność większą, niż w rzeczywistości).

Ale jaką pojemność ma w końcu każdy model? Oto tabela:

ModelPojemność nominalnaPojemność rzeczywista (brutto)Pojemność dostępna (netto)
60 (oryginalna)60 kWh61 kWhok. 58,5 kWh
70 (oryginalna)70 kWh71,2 kWh68,8 kWh
7575 kWh75 kWh72,5 kWh
60 (limitowana software’owo)60 kWh62,4 kWh
70 (limitowana software’owo)70 kWh65,9 kWh
8585 kWh81,5 kWh77,5 kWh
9090 kWh85,8 kWh81,8 kWh
100100 kWh102,4 kWh98,4 kWh
Przeczytaj również:  Mobilny serwis Tesli

Co z tabeli wynika? Ano, najprzyjemniej jeździć 100. Niestety, wciąż jeszcze jest ona zbyt droga.. Widać również, że podawana wielkość pakietu to po części chwyt marketingowy, i różnice w rzeczywistości są dużo większe, niż jak wydawałoby się czytając jedynie cyfry przyklejone na klapę:)

Na zdjęciu porównanie pakietów 85 kWh i 100 kWh. https://electrek.co/2017/01/24/tesla-teardown-100-kwh-battery-pack/

Podziel się tym artykułem!

About the author

Michał Mirski

Jeżdżę teslami od 2016 roku, przejechałem w sumie ponad 200.000 km. Żaden inny samochód mnie tak nie fascynował. Wciąż mam uśmiech na twarzy, gdy wsiadam do auta:)

View all posts

2 komentarze

    • W BMW i3? Tam są Ah, które „wyglądają na więcej”. Co więcej, zużycie jest pokazywane w kWh/100km, więc klient i tak musi operować kWh.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *