Tesla Model S i X – najbardziej wszechstronne auta elektryczne!

Podziel się tym artykułem!

A więc już oficjalnie jest: adapter CCS dla europejskich modeli Tesli. Do każdej nowej tesli S i X sprzedanej od 1.2.2019 będzie dostarczony adapter CCS w standardzie (źródło: Tesla).

Dzieki temu tesle S i X będą najbardziej wszechstronnymi samochodami na rynku (jeśli patrzeć na możliwość ładowania). Dlaczego? Ponieważ będą mogły ładować się dosłownie wszędzie! Otworem stoją teslom:

  • Sieć superchargerów: z mocą do 120 kW,
  • Stacje CCS z mocą – uwaga – również 120 kW (!),
  • Stacje CHAdeMo – z mocą do 50 kW
  • Stacje typu 2 – w zależności od wyposażenia tesli – 11, 17 lub 22 kW!
  • każde gniazdo siłowe lub zwyczajne (kabel ładujący w standardzie!).

Swoją drogą wtyki CCS „made by Tesla” są chyba najbardziej filigranowymi (jeśli tak o tym wtyku można mówić) z obecnych na rynku – porównajcie zdjęcie.

Przeczytaj również:  Mobilny serwis Tesli
Wtyk CCS przy superchargerze Tesli

Dlaczego adapter CCS jest tak ważny, a nawet przydatniejszy od CHAdeMO? Ponieważ:

  • auto może ładować się z mocą do 120 kW (jeśli stacja to umożliwia),
  • każda w zasadzie nowa stacja posiada wtyk CCS, a CHAdeMO już nie zawsze (np. innogy w Warszawie stawia już stacje wyposażone jedynie w dwa wtyki CCS – szczegóły tutaj),
  • CCS jest standardem „zalecanym” w Unii Europejskiej – wszystkie szybkie stacje powinny w nie zostać wyposażone, podczas gdy CHAdeMO, dziś stosowane przez producentów japońskich, prawdopodobnie powoli będzie w Europie odchodziło do lamusa (tak jak jednofazowy wtyk typ1, zastąpiony na szczęście przez typ2 np. w nowych leafach – choć szkoda, że ich ładowarka pokładowa w tych autach pozwala na ładowanie wciąż tylko jednofazowe…)
Przeczytaj również:  Rozmiar baterii w modelach S i X

My adapter CHAdeMO już posiadamy, a CCS zakupimy. Ile będzie kosztował? Jeszcze nie wiadomo, ale zapewne około 500€. To dobra inwestycja, szczególnie na rynki, które (jeszcze) nie posiadają odpowiedniej liczby superchargerów:)

Update 2.2.2019

Informacja o adapterze znikła ze strony Tesli, a wg serwisu electrek.co nie ma on być dostarczany w standardzie. Nawet jeśli: sam fakt, że CCS będzie dostępny dla starszych modeli jest bardzo dobrą wiadomością!

Podziel się tym artykułem!

About the author

Michał Mirski

Jeżdżę teslami od 2016 roku, przejechałem w sumie ponad 200.000 km. Żaden inny samochód mnie tak nie fascynował. Wciąż mam uśmiech na twarzy, gdy wsiadam do auta:)

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *